12.12.2014

הנה באנו הביתה

 לפני כשנה החל המסע המרגש והמופלא של בניית הבית שלנו. עם ציפיות, חששות והתרגשות יצאנו לדרך. 
החלום על בית משלנו בכפר החל לפני מספר שנים כשרכשנו מגרש במושב פעמי תש"ז, ישוב כפרי בצפון הנגב, הוקסמתי מצניעותו של הישוב ומתחושת הנוסטלגיה שעלתה בי כשהגעתי לכאן לראשונה. על אף שלא גדלתי כאן, משהו באווירה הזכיר לי את מחוזות ילדותי.


השלב הבא במסע היה תהליך תכנון הבית ביחד עם האדריכלית נעמה יואב רוזנטל מגבעות בר. רצינו בית פשוט נוח ומואר. בנוסף לזה, היו חשובים לי במיוחד פתרונות אחסון יעילים (כי איפה מאחסנים את השואב אבק ואת המטאטא? כשנכנסים הביתה איפה תולים את המעיל והתיק במקום סתם להניח על השולחן? ועוד ועוד שאלות הרות גורל)  בעזרתה של נעמה ניסינו לחשוב על הפרטים קטנים בחיי היום יום. והיא מצידה, סייעה לנו לראות דברים מנקודות מבט אחרות והציעה לנו מגוון פתרונות ורעיונות  ובסופו של דבר קיבלנו תוכנית של בית בדיוק כמו שרצינו.



עוד בשלב התכנון הבנו כמה לא פשוט לקבל החלטות ביחד ועם בניית השלד נוצרה בינינו חלוקה טבעית ונוחה בתהליך קבלת ההחלטות: הוא- מקבל החלטות בכל נושא השלד, הספקים, החומרים, האיטום, החומה וכו' או בקיצור על הצד הטכני. אני - מקבלת החלטות בשלב הגמר ובכל מה שקשור בעיצוב הבית - בחירת ריצוף וחיפוי, מטבח, מקלחות, צבעים ריהוט וכד'. ביחד - קיבלנו מספר החלטות שלא הצלחנו לקבל לבד או שהיה חשוב לנו לעשות ביחד כמו - תכנון חלונות , בחירת צבע חיצוני  ותכנון עיצוב החזית.

כך התחלנו





גם הילדים שותפים בתהליך


הופ- כבר רואים בית

כשהבניה החלה ולאחר זמן קצר כשהשלד היה גמור, ההתרגשות שלי החלה לעלות. מצוידת בכל אמצעי ההשראה האפשריים התחלתי לתכנן ולחלום את עיצוב הבית.
את ההשראה שלי קיבלתי ממגוון מקורות: המגזינים של נישה ליוו אותי לאורך כל התהליך, כאשר חוש העיצוב שלי מתעדכן ומשתבח תוך מעקב אחד מגמות עיצוב וחידושים בתחום. בכל גיליון הופתעתי, למדתי, התרשמתי וחידדתי את הטעם שלי.
כמובן שנעזרתי בכלי ההשראה הגאוני - פינטרס, שם ביליתי שעות ארוכות של התפעלות, חלימה ונעיצת תמונות מעוררות השראה.
קומץ קטן מתמונות ההשראה שנעצתי בפינטרס שלי
חפצים רבים, מקומות ,שווקים, חנויות ובתים רבים היוו לי מקור השראה חשוב לחזון של עיצוב הבית. כך למשל,
טקסטורות, צבעים ומרצפות עתיקות, עוררו בי השראה לשילוב אריחי בטון בריצוף הבית. את התמונות האלו צילמתי במהלך שיטוט בעיר העתיקה בבאר שבע:



חנויות יד שנייה ושווקי פשפשים היו בשבילי המקור המאתגר והמהנה ביותר בשלב ההשראה. כך יכולתי לשלב את אהבתי הרבה לפריטים  וינטאג', חידוש רהיטים ואיסוף פריטים שיש להם "סיפור" ו"אופי".

לקראת סוף הבניה, הרגשתי צורך עז להתקדם בקצב מהיר יותר ולכן כדי להרגיש שאני עושה משהו לקחתי חלק במשימות השונות. אני לא בטוחה שהחדר וחצי שצבעתי קידמו משהו אבל לפחות הייתה לי הרגשה טובה.




אבל לא רק צבעתי קירות. בזמן שהבית נבנה ואני דמיינתי איך יראה כל חדר, הייתי עסוקה בשדרוג רהיטים וחפצים וביצירת פריטים שונים:



* שדרוג שולחן תלמיד שמצאתי באתר "אגורה"-  שיוף,  פוליטורה והוספת טפט מקסים שרכשתי מיעל יניב
* שיפוץ תיבה שנמצאה ברחוב - צביעה, הוספת רגליים וריפוד.
* הכנת תמונות וציורים לבית החדש - המצב רוח השולט - מופשט וגיאומטרי
* יצירת אוסף בובות קוקשי  (בובות יפניות) משאריות חרוזי עץ בגדלים שונים (מי רוצה הדרכה?) 

בכניסה לבית משולבות מרצפות בטון מצוירות מ"ענבל אבירם"
פרויקטים רבים של שדרוג ועיצוב עדיין ממתינים לטיפול ועכשיו שנכנסנו הביתה האתגר האמיתי הוא לחבר בין כל הפריטים וליצור בית חם, נעים ומזמין. 




עבודה רבה עוד לפנינו ואני מבטיחה הצצה נרחבת יותר לביתנו.
המשך יבוא...

איילת



6 תגובות:

  1. איילת יקרה שלי! אשרייך שזכית בכישרון שכזה!
    הכל בטוב טעם!! נהניתי לקרוא ומחכה כבר לשבוע הבא!
    מירי

    השבמחק
  2. איילת , נראה מקסים :) כיף להיכנס לבית חדש . שאלה - מהיכן האריחים הצהובים שעל הקיר? מחפשת משהו בסגנון כבר המון זמן...:)
    תודה מראש , ענת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ענת! האריחים בכניסה לבית הם מ"ענבל אבירם- ריצוף מצויר". בפוסט מצורף קישור לאתר שלה. אם את מתכוונת לרקע הצהוב שבכוננית הכוסות, זה טפט שרכשתי מיעל יניב
      איילת

      מחק
  3. איזה פוסט עמוס כל טוב! ברכות על הבית החדש, בטוחה שהוא יהיה חלומי!

    השבמחק
  4. הבית מעוצב בטוב טעם! איילת את כשרון!!!

    השבמחק
  5. איילת,
    תתחדשו על הבית היפה. הכל נראה מקסים ואני מחכה לראות תמונות נוספות.
    אני אשמח להדרכה לבובות הקוקושי המתוקות.
    עננת

    השבמחק

אהבתם ? אז תשאירו תגובה

אירעה שגיאה בגאדג'ט זה

AYELITA Headline Animator