12.8.2014

יוצרות בנגב - הכירו את היוצרת לילך צאיג אבן צור

"הזמנת אז באתי, אני יוצרת שגרה בדרום" כך פתחה לילך  צאיג אבן צור את המייל שהיא שלחה לי לפני כחודשיים. שמחתי שיש עוד יוצרת בנגב שאוכל להציג כאן בבלוג. לילך בעלת העסק "לילך עיצובים בבדים ובעוגות" יוצרת תחפושות, תיקים, יומנים עטופים ועוגות מיוחדות.

לילך, נא ספרי לנו על עצמך ועל תחום עיסוקך.

תחפושות בעיצובה של לילך. צילום: לילך צאיג אבו צור
"אני נשואה ואם לבת ושני בנים, ויש לנו גם כלבה בשם סימה. אני חברת קיבוץ נירים שבעוטף עזה. אני עובדת בתחום המחשוב - הדרכה, הטמעה ותמיכה למשתמשים. מאז שאני זוכרת את עצמי אני עוסקת ביצירה בכל מיני תחומים. הכל מעניין אותי, במיוחד אם הוא חדש אז אני חייבת לנסות. אני לומדת מהרשת, מספרים, חוברות, חברות, סדנאות וקורסים - למעשה מכל מקור אפשרי שמגיע לידי. עיצוב העוגות הגיע אחרי שראיתי עוגה ברשת כשבתי הייתה בת ארבע. החלטתי לנסות להכין עוגה ליום הולדת. הבנתי, שאני לא יודעת מספיק ולכן ארגנתי סדנה לי ולעוד שלוש חברות והשאר היסטוריה. העיצוב בבדים התחיל מגיל צעיר, תפרתי בגדים לבובות ,רקמתי ועוד. בשלב מסוים, החלטתי להעמיק את הידע והשתתפתי  בסדנה לתפירה בבית הספר שבו עבדתי. המורה לתפירה לימדה אותי לתפור ומשם התחלתי ..."

כיצד החלטת לפתוח עסק ?

"לפני כשנה הקמתי רשמית את העסק בעקבות תהליך ליווי שעברתי. הרגשתי שחסר משהו, אני טובה במקום עבודתי אוהבת אותו ועדיין חסר משהו, חסרה היצירתיות. העסק היה קיים תמיד, עיצבתי עוגות ותפרתי מתנות ושמלות שאותם חילקתי מתנות ליקירי שעבורם אני מכינה את הגרסה הראשונה והם בתמורה נותנים משוב" .


מי הם קהל לקוחותייך ומהם השירותים שאת מציעה ?

"אפשר למצוא אצלי מוצרים מוכנים ואפשר גם להתאים באופן אישי. למשל קלמרים/נרתיקים עם שמות  - כל אחד נתפר עם שם אישי והעדפות צבעים. עוגות - עיצוב לפי בקשת הלקוח. אני אוהבת אתגרים ולכן מוכנה לנסות להכין כמעט הכל (בעצם הכל אבל שלא יתפסו אותי במילה ;-) ). העוגות, מטבע הדברים, קשורות יותר לאיזור הדרום בגלל ההובלה אבל מוצרי הטקסטיל שלי הגיעו לראש הנקרה ארה"ב ואוסטרליה. אני גם מציעה סדנאות בהזמנה אישית".

את עוסקת האפייה ובתפרה, האם יש קשר בין התחומים?

"למרות שרבים אמרו לי שאין קשר בין התחומים ושאני צריכה להחליט - עוגות או בדים, אני רואה קשר הדוק ביןין השניים והוא העיצוב. מבחינתי עיצוב ויצירה הם אחד, הבדים והעוגות הם החומרים שמהם הכל קורה. שני סוגי חומרים שאני מאוד אוהבת ונהנית לעבוד איתם. אני אוהבת את הצבעוניות, המרקמים, הדוגמאות והמגווןן האינסופי של מה שאפשר לעשות איתם".

מהם האתגרים העומדים בפנייך כבעלת עסק? 

"האתגרים רבים, שיווק, מכירות, הכנה, בית, ילדים שכל אחד מהם יכול לצרוך לפחות משרה מלאה בפני עצמו ועדיין צריך להקדיש זמן מתאים לכל אחד מהתחומים וללמוד אותם. אני אוהבת ליצור אבל הקמת העסק דרשה גם הבנה בתמחור, שיווק ומכירות, נושאים שצריך ללמוד ולהתמקצע בהם. בנוסף יש משפחה ובית, לימודים (הדרכת יצירה ואומנות) ועוד שאר מיני ירקות. אני מאוד נהנית ללמוד ויש לי בן זוג תומך ואוהב ויודע לעבוד יחד ולדעת שהעסק הוא של המשפחה ולא רק שלי".

היכן את יוצרת ?

 "יש לי חדר בבית שהוא חדר העבודה שלי בו נמצאים הבדים אביזרי התפירה והמכונות. במטבח יש ארון שמכיל את הציוד של עיצוב העוגות. בעבר העברתי סדנאות ואני בשלבי תכנון של סדנאות חדשות. הן יכולות להתרחש בביתי ואני מוכנה להגיע כמעט לכל מקום בכדי להעביר סדנה. הסדנאות בתחום בצק הסוכר ותפירה ברמות שונות ואני מקווה להרחיב יותר את התחום בהדרכת הסדנאות. הסדנאות הן ברמות שונות ואופן היישום שונה לפי קהל היעד, רמת היישומיות והתוצר שמעוניינים לקבל בסוף".

אילו נשים יוצרות מעוררות בך השראה?

"כל שאישה שהקימה עסק עצמאי שפועל ומביא סיפוק ופרנסה טובה היא השראה עבורי. כל אישה שמגשימה את חלומה היא השראה. מכל אחד ואחת אפשר ללמוד ולקבל השראה"

איזה טיפ תתני לאישה  המעוניינת להקים עסק?

"לא לפחד, להעז, לבקש עזרה, לשאול שאלות, להשאיר את הראש פתוח, להיות עקשנית ולא לוותר גם כשיש חודשים שלא קורה בהם כלום. ללמוד ללמוד ללמוד".

כיצד המצב הביטחוני משפיע על העסק?

המצב הביטחוני הנוכחי, שאצלי התחיל שבועיים לפחות לפני תחילת המבצע צוק איתן ,מערער את הכל. המצב מחייב התייחסות למשפחה ולקהילה בה אני חיה ומטבע הדברים העסק נזנח. אני רחוקה מביתי ומחדר העבודה שלי וההזמנות שהיו לי מחכות שאחזור. השיווק גם הוא נעצר.
יותר מכל חסרה לי היצירה, ביציאה מהבית לא הספקתי לארוז חומרי יצירה ועבודה ולא הייתי מודעת עד כמה זה חסר לי עד שהגיעו לידי מסרגה אחת וחוטי טריקו, אותם לא עזבתי עד שסיימתי לסרוג וכמובן אני מחפשת עוד חומרים ליצירה. אני מקווה לחזור במהרה לביתי ומקווה עוד יותר שהשקט יחזור לתקופה ארוכה ויאפשר לכולנו לחיות בבטחה ובשקט".

תודה ללילך על הראיון ונקווה שהשקט ישוב במהרה למחוזותינו.

ניתן לצור קשר עם לילך בטלפון 054-7916527
באתר http://lilachart13.wix.com/lilach


עוגה בעיצובה של לילך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם ? אז תשאירו תגובה

אירעה שגיאה בגאדג'ט זה

AYELITA Headline Animator