5.12.2012

"מעוררת השראה" - ראיון עם דנה ישראלי



 

קוראים יקרים!

דנה ישראלי
צילום: דנה ישראלי
אני שמחה לפתוח פינה חדשה בבלוג שלי - "מעוררת השראה" - ראיונות עם נשים יוצרות בעלות עסק.
את הראיון  הראשון אני פותחת עם אשת העסקים, המעצבת והיוצרת המדהימה - דנה ישראלי.
דנה היא בעלת בלוג מעורר השראה הכולל צילומים מרהיבים שלה, היא צלמת ובעלת סטודיו לסדנאות בוטיק. לאחרונה השיקה את ספר הביכורים שלה - "סדנה פרטית " עם דנה ישראלי בהוצאת מיל.




הראיון עם דנה ישראלי:

- איך את מגדירה את תחום עיסוקך?   

דנה : "חוץ מהיותי צלמת לעסקים, אני עוסקת ביצירה טרנדית. אני מעבירה סדנאות בתחום, כותבת תכנים (למגזינים וכד'),  מנהלת בלוג וחיה ונושמת את התחום הזה. אני מפגישה בן חומרי יצירה לטרנדים חמים בעיצוב. אני עושה שימוש רב בחומרים זמינים שאפשר למצוא בחנויות יצירה שונות, חנויות חד-פעמי, חומרי בניין או סתם בבית, ואוהבת במיוחד פרוייקטים של מחזור  וטרנספורמציה של פריטים."

- כיצד הגעת לתחום בו את עוסקת ?

MainPic5.jpg
הסטודיו של דנה. תמונה מתוך אתר החנות. צילום: דנה ישראלי

דנה: "האהבה לתחום היצירה תמיד הייתה וגם העיסוק בו כתחביב. אבל זה הפך למקצועי יותר אחרי שמכרתי עסק לפריטים לעיצוב הבית , אותו ניהלתי שבע שנים. ומתוך ההכרות העמוקה שלי את שני התחומים, אך טבעי לי ההשקה בניהם.
רבים רואים בתחום היצירה - כתחום ששייך לילדים ורובנו מיד משייכים את זה למה שראינו בשנות השבעים בתוכניות של בתיה עוזיאל. אבל התחום הזה מעסיק היום המון נשים כתחביב והרצון הוא להעלות את רמת הפריטים שמכינים לבד - כאילו נקנו בחנות בוטיק - בהתאם לרוח הטרנדים החמים היום בעולם העיצוב: שאבי שיק, גרניי שיק, תעשייתי וכו'..."

- איך את מצליחה לנהל את הזמן שלך ?

דנה: "זו משימה לא פשוטה. באופן יום יומי אני נתקלת בשאלה אילו עבודות לקחת ועל אילו לוותר. אבל בעיקרון אני מכינה לי לו"ז שבועי שבו המשימות העיקריות שאני רוצה לקדם באותו שבוע. אם כי שוב, זה לא פשוט בהיותי אמא לשתי  בנות קטנות , להן כל אחר הצהריים מוקדש במלואו."

- ספר הביכורים שלך יצא לאור לפני כחודשיים. למי מיועד הספר?

דנה: "הספר מיועד לכל אחד - השימוש שם הוא בחומרים ובכלים זמינים ולא יקרים. בתהליכים פשוטים שכל אחד יכול. מתוך 50 פרויקטים בספר אולי חמישה הם קשים יותר ומצריכים מכונת תפירה".

- האם עלו קשיים בדרך?

דנה: "הקשיים העיקריים היו להגות, לכתוב ולצלם לספר תוך כדי ההתנהלות הרגילה והשוטפת של העסק שלי... כלומר התמודדות עם מחסור בזמן." 
mybook.jpg
ספר הביכורים של דנה. צילום: דנה ישראלי 

מה היו השיקולים בתהליך בחירת הפרויקטים שנכנסו לספר?

דנה:  "היה לנו (לי ולעורכת) חשוב שהספר יהיה מגוון, שיתאים לפריטים שונים עיצוב פינות שונות בבית, וגם לאקססוריז. אחרי שהגדרנו את הפרקים, אספנו במשך כמה חודשים רעיונות והשראות וראינו אם זה מתאים לחומרי גלם זמינים ולרמת קושי סבירה".

כששאלתי את דנה האם היא תכתוב ספר נוסף היא השיבה  לשמחתי: "אני מאמינה שזה יקרה מתישהו".

אלו דברים נוספים היית רוצה לעשות שאת עדיין לא עושה ?

דנה: "ישנם כמה כאילו, הם לגמרי משלימים את מה שאני עושה היום וחלקם בתהליך ולכן אני כרגע מנועה מלדבר על זה..."


מה היית מציעה לנשים מוכשרות שרוצות לפתוח עסק בתחום העיצוב או היצירה?

דנה: "
במידה וההכנסה החודשית שלהן חשובה לכלכלת הבית. לנסות ולהוריד את רמת הציפיות שעסק מהתחום יכול לפרנס אותך בשלבים הראשונים שלו. ולכן אם אפשר בתחילה לשלב את זה בעבודה נוספת ולעשות את הדברים בצורה הדרגתית - עדיף... לחץ כלכלי אף פעם לא תורם למעוף ויצירתיות".


דנה יקרה, תודה רבה על הראיון עבור הבלוג שלי. השארת אותי מלאת סקרנות לגבי הפרויקטים הבאים שלך. ולכם, קוראים יקרים אני ממליצה לצלול לתוך הבלוג של דנה ולקבל המון השראה!


אשמח לתגובות שלכם.
איילת




3 תגובות:

  1. איזה יופי של ראיון ושל פינה חדשה.
    אכן מעורר השראה.
    :)

    השבמחק
  2. פינה מקסימה, חשובה ומלמדת. תודה.

    השבמחק
  3. אין על דנה, אשה מדהימה ויוצרת.
    והתמונות שלה מעלפות.

    השבמחק

אהבתם ? אז תשאירו תגובה

אירעה שגיאה בגאדג'ט זה

AYELITA Headline Animator