27.1.2009

יצירה ואיכות סביבה

ט"ו בשבט, החג הסביבתי שלנו, הולך ומתקרב וחשבתי שזה זמן מצוין לדבר קצת על איכות סביבה.



קודם כל, למי שלא מכיר את סיסמתם הידועה של שוחרי איכות הסביבה "reduce, recycle, reuse" (או בקיצור שלושת ה-R) , אני אספר שאלו שלוש עקרונות לשמירה על איכות סביבה, כלומר: לצמצם בשימוש, למחזר פסולת ולהשתמש שוב ושוב.


ואיך כל זה קשור ליצירה?

החלטתי לאמץ (עד כמה שאני אוכל) את שלושת העקרונות האלו ביצירה ובאומנות. לא! זה לא אומר שאפסיק לקנות פימו או צבעי אקריליק, אבל אני מבטיחה להשתדל לחסוך כמה שיותר בחומרים, להשתמש שוב בדפים שצד אחד שלהם חלק (במקום לזרוק לפח), ולעשות שימוש חוזר בכמה שיותר מוצרים שיכולים לשמש אותי ליצירה- למשל קופסאות קונפלקס, צנצנות שונות, קרטונים וכד'.

יש אומנים רבים שעושים יצירות "ירוקות" מדהימות. הנה מספר דוגמאות שאהבתי:


עטיפה לדיסק מקרטון חלב בבלוג של colargolet.


פרח משקית ניילון באתר של design*sponnge.

סל מעיתונים וגם תחתיות לכוסות מקופסאות קורנפלקס בבלוג המדהים של ארבל.

כרטיסי ברכה מתגיות בגדים בבלוג של הדס והחמישה.

יצירות מקסימות וסדנאות מחומרים מן הטבע אפשר לראות באתר של איצטרובלים.


אז בגלל שהיוצרים המוכשרים האלו עשו לי חשק, ובגלל שאני תומכת (טוב, לפחות מנסה) בעקרונות שהזכרתי למעלה (שלושת הR), ובגלל שטו' בשבט מגיע, ובגלל שאיכפת , ובגלל שצריך....

הכנתי אתמול בלילה ספר מתכונים ממוחזר (לפחות בחלקו):





הדפים בתוך מחברת המתכונים, הם דפים משומשים (מצד אחד) שהתכוונתי לזרוק. ניצלתי את העובדה שיש להם צד אחד חלק והשתמשתי בהם במקום בדפים חדשים. את הדף המדוגם המקסים קיבלתי בהחלפה שעשיתי בקומונת ארטאזאכן - קומונה שבה מחליפים דברים שלא רוצים בדברים שצריכים (גם קצת סביבתי, לא?).


אם גם לכם יש עבודות אקולוגיות/ סביבתיות/ממוחזרות כלשהן, אשמח מאוד אם תשלחו לי קישור כאן בתגובות לפוסט הזה או אם תשלחו לי תמונות של היצירות למייל ayeletkm@gmail.com
בטו" בשבט , אשמח להעלות כאן שלוש תמונות של היצירות שאהבתי במיוחד.
אז קדימה, בואו ניצור ב"ירוק"...
ואם כבר אנחנו בענייני איכות הסביבה, אז בואו נזכור שצריך גם לחסוך במים כי ....
ישראל מ ת י י ב ש ת !
אשמח אם תגיבו.
__________________________________________
נ.ב-
תודה על כל התגובות החמות על הפוסט הקודם (דפים מדוגמים תוצרת בית) שקיבלתי כאן, במייל ובפורומים השונים....אם השתמשתם ברעיונות האלו אשמח לראות עבודות שלכם.
איילת

תגובה 1:

אהבתם ? אז תשאירו תגובה

אירעה שגיאה בגאדג'ט זה

AYELITA Headline Animator